Wednesday, June 2, 2010

Times Up!

tempoh enam bulan dah tamat, kerja tetap tak dapat lagi..kerja dan kerahan tenaga yang lebih mantap dan utuh perlu di lalukan untuk mencari kerja tetap kerana ianya dah 1 JUN 2010! dah penat manjakan diri melepak, tido, online, gosip, merepek kat FB and jadi tok siak TV! dia macam ni, kalu manjakan diri tu hasilnya masuk, poketnya penuh, bank nye beriban, kunci kereta kat tangan xper tapi ini semua hado! tunggu je la ensah insan2 yang kasihan ajak keluar, ehsan manusia yang nak belanja dan tak mungkin aku akan mengemis untuk semua ni..

kalu di beri peluang kepada sesiapa yang memperolehi password email aku, dia akan melihat bagaimana dan sebanyak mana email Resume yang di hantar, aku tak tension pon pasal benda ni tapi bosan! bosan dengan life yang xde apa sampai satu tahap nak balik kampung jumpa nyai mintak mandi bunga? owh yes! itu sangat la Diva Popular..xper, pada aku tempoh enam bulan bukanlah tempah yang sangat lama dari mengangur selama bertahun-tahun..

dalam masa yang sama, disebabkan xde kerja aku cari kerja lain..menilai manusia! siapa yang boleh di buat kawan dan siapa yang boleh di buat hanjenk belaan..makin hari makin sikit list nak buat kawan tu sebab pada aku kawan cinta dah ada cume kawan je kene pilih skit supaya apa yang terjadi selama bertahun-tahun yang lepas tak kan terjadi lagi...

biasa dan resam la kalu dapat kawan baru, exited bagai nak rak bercomolot beromen semua tapi last-last itu jugak hasilnya, gado, buat muka, tersepit antara yang di sayang dan terbuang! aku tak rasa ini dugaan tapi takdir, orang-orang yang aku kagum semua semakin ke depan dan alhamdullih tetap dan masih menjadi kawan aku...

selain kerja dan kawan, relationship pon aku terpanggil untuk bercerita, apa guna kalau ada partner tapi ego! apa guna ada partner tapi sebagai perhiasan! apa guna ada partner semingu sekali jumpa pon belum tentu! nasib baik aku tak hebohkan macam majlis perkahwinan, sure kene kecam macam yang sedia ada..ahahahha..gudluck to both of u!

geli jugak nak cerita benda-benda sedih tapi apa nak buat kalu dah xtau nak buat apa..

No comments:

Post a Comment

jangan komen kalu tak paham!