Monday, June 14, 2010

Berjalan atas Sumpahan

bahagia sangat ke hidup di hujani sumpahan? kalu dah kene sumpah maknanya sah la hati busuk kan? aku tak kesah penyampai cerita tu manusia yang plastik dengan aku atau hamba abdi jalanan sekalipun but cermin diri tu dulu..umur tu makin tua, beberapa tahun awal dari aku kalu nak mampos pon tapi pemikiran still kuno macam manusia neolitik, tak cukup tu bahasa nusa bangsa tunggang langgang, bersepah selerak macam tak pernah pergi sekolah..aku tak pelik pon manusia macam ni sebab selalu jumpa tapi kali ni makin teruk, ingatkan bila dah tak dengar khabar berita manusia tu berubah tapi makin lama makin terok..abis kalu dah berjalan atas sumpahan dan yang menyumpah tu manusia yang pernah kene dengan kau takkan ko boleh hidup riang ria macam riang ria raya aidilfitri?

haish, tu la aku cakap penat dah jadi kak nam dengar cerita sana sini tapi nak buat macam kalu dah itu ketentuannya kan? baik bersikap terbuka, kalu orang cerita kita dengar, kalu orang tak cerita kita diam..baru la berprestij kehidupanya..

No comments:

Post a Comment

jangan komen kalu tak paham!