Wednesday, June 2, 2010

I kan Ulat BUKU

semua blog aku bukak, blog femes,blog hawus,blog akhir zaman, blog nazak,blog berhantu, blog puaka laser, blog itu dan blog ini..bosan! xde apa yang menarik..kalau tak cerita sedih mesti cerita yang selamatkan diri sendiri..hobi aku dari dulu sampai sekrang memang suka membaca apa saje material yang ada depan mata, sekrang internet jadi kawan and kononya handfon dan laptop ialah teman tapi mesra aku..asal bosan bukak bahan bacaan sebab hobi aku bukan suke belek-belek page orang stalk gambar dengan komen..aku rasa diri aku hina bila buat macam tu walaupun hanya kepada seorang sahaja yang aku selalu buat macam tu..

dulu masa sekolah aku tak suke baca buku sekolah, sangat benci sampai tahap tak boleh nak tengok! tapi aku suke baca novel dan buku tebal-tebal dan yang penting berbahsa melayu sebab masa skolah omputih tak pandai sangat sampai la sekarng..pantang ada novel baru mesti pinjam, pantang nampak novel mesti baca..kalu tak percaya pergi stor tepi lif tingkat 5, tengok ada berapa kotak dalam tu? dan semuanya adalah buku aku yang ayah nak buang tapi aku sayang...

memang betol, patut la belajar tak pandai tapi kalu borak memang kencang macam puting beliung..aku bukan sahaja dari pengalaman tapi dari pembacaan..manusia kat luar tu mana percaya aku suka membaca tapi adik aku percaya sebab hobi kami sema!

sebenarnya aku nak cari bahan bacaan baru, bukan pasal politik, cinta or tips bodoh-bodoh tu sume..aku nak baca fakta! bukan benda yang berubah-rubah..dulu cita-cita nak jadi lawyer tapi tak kesampaian sebab result tak sempurna..kalu tak sure hakim mahkamah aku bersidang tu balik rumah menangis bawah ketiak isteri..siap bg aku crown dia lagi...nak cakap apa?

Happy Birthday kepada sesiapa yang menyambut nya...!

1 comment:

jangan komen kalu tak paham!