Friday, May 28, 2010

Teringat Mimpi Indah

aktiviti-aktiviti lampau mengingatkan aku zaman 'persekolahan' di Shah Alam..DEEVA?! owh yes, some of them ada yang mengaku and some ada yang tak mengaku sebab malu kononnya geng taik yang kejis hendaknya..hahaha..nama tu keramat buat lecturers yang se zaman dengan kami like Azean yang pernah berperang Israel and Palestin dengan kitorng, bukan sekor yang kene tapi semua! siap kalu lalu tepi berselisih bahu kalu boleh masing-masing nak buat muka larva gunung berapi..aku teringat jugak dulu aku pernah mesej Gina 'puan (dulu puan but now kawan ketat-ketat) kenapa puan Azean buat macam ni kat kitorang?' dan encik Azrul yang selalu akan panggil "Zud DEEVA'..rindu betol zaman bitchwalk kat cafe sampai gado-gado dengan cendawan and geng yang paling di benci dulu geng DEEVA ni la...dulu unsur-unsur perkauman skit bila nak kawan tapi lama-lama barulah boleh lepak macam biasa dengan budak class yang lain..hahahhahaha

guys, korang ingat tak dulu nurul akan menadah muka dia untuk segala eksperimen make-up kat rumah, baik muka or rambut and setiap kali pergi 'berdansa' kita akan make-up different-different-different look untuk dia..zud akan bagi idea and Jenon akan menconteng muka dia! hahaha

ingat lagi tak kita pantang kalu bosan kat rumah kita akan buat segala bagai step dance bajet-bajet nak buat video clip and post kat Youtube tapi until now benda tu xde dan sudah semestinya jenon akan menghafal segala rentak tarian every single video clip lagu yang kitorang minat..affa tugas dia mencari lagu dan bila dia menari akan dikecam sebab? step yang sama je memanjang so dia akan bertindak sebagai Dj..awin akan datang sekali sekala join berdansa sampai berpeluh-peluh dan hasilnya?? adooo...

ingat lagi tak motor suhena montena yang akan di kekah ke sane kemari sebab di kalangan kita xde sapa pon yang ada kenderaan, pakai lah VOGUE mana pon kita tetap naik bas..dan siapa ingat lagi time kita naik motor ber enam nak pergi jumpa kakak gedebus and nak lepak shisha sampai semua orang bersepah atas jalan gara-gara nak tengok bunga api..hahahaha..dan dulu antara kami semua pika sahaja yang ada lesen kereta dan boleh bawak kitorng berjalan naik kereta sewa...

ingat lagi tak bila semua xde duit kita akan berkampung kat rumah jenon untuk kumpul sorang berapa sen nak beli barang makan? hurm..rindunye!!! aku ingat lagi masa bulan puasa aku dengan elyn tak makan berbuka puasa sebab masing-masing xde duit! bertahan sampai pukul 8 sampai lah awin balik bawak kitorang pg makan..

ingat lagi tak time kita buat BQQ kat rumah aku? jeng jeng jeng..kat sini banyak cerita..baik aku, awin, farid, fiza and affa...siap ada yang dapat jodoh la orang kata..hahahha! aku rindu bila aku sebilik dengan budui kawan yang akan layan bodoh aku, mengumpat macam perempuan, berokok and kitrong biasanya tak akan berborak watu siang and act macam xde apa berlaku padahal dalam bilik?? MENGUMPAT!!

nurul,ingat lagi tak dulu bapak yana pernah bawak kita pergi makan seafood kat Klang and aku tak habis-habis kene hanjenk dengan bapak dia..nok..nok..nok! dulu sapa je yang tahan perangai sewel farid yang meroyang 24 jam?! siap semua nak lari dari dia lagi dan diba kawan yang 'baik' yang sentiasa bersama farid dikala susah dan senang..

aku still ingat masa birthday aku 2nd year bekas kawan aku dengan awin datang bawak kek untuk aku kat Miza Kopitiam...and tahun ke3 plak semua kawan-kawan aku berperang dengan aku bagai nak rak sebab nak celebrate bufday aku..hurmmm..sayangnye aku kat korang!! asal berbuka puasa je kita akan pergi mana?? CINTA SAYANG!!!!!

-dari dulu sampai sekrang walaupun ada yang tak sebelu dan tak sepepet but still kami berkawan and korek info kat belakang-belakang sebab ego tu tinggi...aku dengan semua orang aku pernah susah and senang tapi dengan beberapa orang sahaja yang pernah rapat, yang pernah share masalah...hope to see us berkumpul semula dan jadilah 'plastik' sekejap bila aku buat reunion nanti...

AKU TAK RINDU SHAH ALAM TAPI AKU RINDU KAWAN-KAWAN RAPAT AKU KAT SHAH ALAM..

'cerita sekolah akan menyusul'

No comments:

Post a Comment

jangan komen kalu tak paham!