Monday, May 24, 2010

Manok Dalam Trauma

sambungan...

hari ke 3 lagi tak bosan, dok umah je sebab lambat balik terlazak tido umah Finaz and Iz akibat kepantan yang melampau..walaupun tak pg holiday tapi mood honeymoon tu ada sebab suasana nye nyaman dan harmoni bak kata Finaz...walaupun dok umah je tapi xde apa yang kami sekeluarga buat ialah T I D O!! walaupun petang ahad yang teramat lapar membuatkan aku mengidam pisang goreng...aku nekad untuk memasak cekodok gula, yes! IANYA TIDAK MENJADI SEBAB LEMBIK GILA!!! almaklumlah bodoh sombong dengan ibu..

aku ada cerita baru pasal ibu, sampai hari ni aku still teringat apa yang ayah cakap 'ibu sakit'..aku bukan xnak tanya tapi aku tau ibu xkan bg tau..every single nafas yang aku tarik dan keluarkan aku tetap teringat perkara ni dan perkara ni yang aku sangat-sangat bimbang..dulu breast cancer, now? dugaan Tuhan yang maha kaya..ibu mungkin terlalu sedih dengan pemergian adiknya sampai terbawak-terbawak dengan apa yang berlaku sekrang..dulu hobi aku dengan ibu bertekak sampai masing-masing give up tapi sekarang kalu aku bertekak dengan ibu mesti aku macam syok sendiri...mungkin lepas ni aku akan kurang lepak sebab aku nak hargai every single waktu dengan ibu!!

2.

kerja di tempat baru agak penat tapi xperla sebab nak cari duit sendri...nak bayar
segala hutang, nak beli pakaian sendiri, nak lepak and nak g holiday...semua tu perlukan duit..moto aku 'kerja mana yang tak penat'...jadi pelacur pon penat, nak kene tertonggeng bagai segala pose yang di minta pelangan..huh!

sekarang aku perlu kawal emosi..dari segala aspek supaya tak terlepas cakap sebab ianya akan makan diri sendiri..KARMA! belajar dari segala benda yang berlaku ke atas diri sendiri dan kawan-kawan yang lain...

No comments:

Post a Comment

jangan komen kalu tak paham!