Wednesday, March 17, 2010

Bibir terjuih berlipstik merah..

Hi, salam sejahtera…aku nak mulakan dengan mukadimah yang penuh bermaruah dan tiada carotan. Dah 3 hari bangun pagi, betol kata ibu, kalau bangun pagi rezeki akan masuk..hari isnin dapat job offer buat event,dan hari isnin jugak hantar resume kat Dior Starhill , hati selasa pergi kelas walaupun sampai Shah Alam aku serong…hari rabu, teman Prince pergi interview kat BEBE Pavi..kesian dia, menggelabah habis, gugup, menggigil macam nak sakaratul maut..seves la katakan! Hari rabu jugak dapat offer kerja jugak kat Feragamore..huh! syukur sangat-sangat-sangat! Dah 3 bulan aku tunggu kerja, dok umah mcm pelacur tunggu pelanggan…makan, tido, online, pakai boxer dengan singlet, duduk depan TV terkangkang sebab takda kerja…rasa macam loser! Sampah! Belajar mahal2 tapi macam tu jugak nasibnya…huh!


Cerita di hari Rabu jugak, as usual aku akan teman Mael lunch kat KLCC kalu aku free, kitorang makin close tapi no more couple2! Geli and sucks! Masa on the way balik, aku tetiba macam terpikir dan termenung dalam LRT, apa nak jadi 10 tahun akan datang? Kereta apa aku akan pakai, rumah jenis apa aku akan duduk, life yang macam mane aku akan tempuh…hari ni cara menulis nak bajet2 mcm editor majalah..nama majalah aku panjang skit..( bibir juih berlipstik merah) ! terpikir macam nak cari majalah, sampai je kedai auntie kat belakang LRT rumah teros grab majalah yang kalu aku ada duit aku beli, kalu miskin tengok or curi2 baca…GLAM?
Kali ni aku sangat tertarik habis sampai meleleh-leleh hingus tengok gambar Bernard Chandran as cover majalah! Nak cari GLAM puki punya dah habis, so beli lah yang jantan punya…frust! RM10 ? takper…relakan la duit aku jadi kertas! Mesej ibu “ ibu, kalu kesenangan turun la kat bawah ofis beli majalah Glam untuk I sebab dah sampai Paris I pergi cari majalah ni dah habis”


Mandi, duduk bilik yang mengundang tido sebab gelap dan sejuk, belek la majalah yang sepuluh hengget ni..lepas 1 muka surat ke 1 muka surat..ini edisi yang ke 6…aku hanya ada yang 1.2,4 dan nah, ni yang ke 6…exited gile sampai tak pedulik perot sakit nak berak…OH MY FUCKIN GAY!! Sangat best dan dia sangat merendah diri!!! Gua tabik telor kat lu la Datuk!!!!!!!! Tapi at the end of interview dia kata “ don’t come and praise me then, if you want to praise me, do it when im still alive” dia berpesan kat kawan2 dia..and yang paling gempak rabak bombastiknya…..” saya dah pesan kepada kawan2 saya, saya mahu pengebumian saya jadi A FASHIONABLE EVENT”!!!!!!!!! engkau nak cakap apa? Barani mati kan?!! Kagum giler la…..

No comments:

Post a Comment

jangan komen kalu tak paham!