Sunday, April 19, 2009

bila? bila? bila?

dikala mata melihat si sejoli berjalan berpimpin tangan dan bergurau senda, hati akan terdetik dah bertanya..bilakah saat2 itu akan datang dalam hidop? apabila menilai kelemahan diri tanpa melihat kelebihan yg ada..maka kita dengan bongkak nye mengatakan 'aku lg cantek dari dorng'!! bila ketikanye anda sudah pandai menilai kekurangan dan kelebihan atau keistimewaan diri? adakah sejak rupa yg cantek di taburi pujian menggunung? atau keburukan dan kekurangan diri menjadi bahan ejekan orng laen? lantas, usaha untuk menghidung tinggi dan membetolkan apa yg tercela akan menjadi tajuk utama dalam aktiviti harian tanpa mempedulikan matlamat idop yg kononya untuk berjaya dan menjadi orng yg berguna! apabila dilihat sejarah kehidupan yg bahagia bersama pasangan masing2 maka kembanglah hati dengan tidak melihat kesumbangan yg pernah di lakukan...tetapi, pabila hati yg remuk dan berkecai menjadi bahan untuk sertan berbisik dan menghasut, maka, carut mencarut, maki memaki dan segala kehodohan ayat menjadi zikiran di mulut!! kononnya dunia tidak adil terhadap apa yg berlaku, tetapi pernah kah terlintas di otak bahawa seberapa kerap anda berlaku adil terhadap diri sendiri? jangan lah menambah dosa dengan menipu dan berkata tidak...setiap yg hidop di muka bumi ini pernah melakukan perkara sumbang bagi menambah koleksi dosa dan mengurangkan pengumpulan pahala....sudah kita diberi peluang untuk membetolkan apa yg silap dan memperbaiki apa yg btol....jadi, fikirkan!!!

hohohoho!!! susah gla nk buat ayat2 kat atas nih!!! terpancut peluh satu badan!!! inilah natijahnya bila xtau nk buat apa...bila balik umah xde orng nk kacau! bila xde orng nk kacau maka xboleh nk tdo...bila xbole nk tdo maka merepeklah di tengah2 mlm...nk lepak kedai makan xde mood...nk kuar jenjalan xde kawan....inilah nasib seorng janda!! hahaha...janda ker aku? nahiiiiii......

dah la xtido seantero hari...kononya menghadap nota....tapi bila jawab kertas pekse..hampeh! tapi tetap gigih berjalan ke klcc pastuh lepak kat bangsar...makan dengan lahapnyer sampai termuntah2...tahniah!!! ada berjaya membazir dan mengikut nafsu sertan! gelak3 sampai nk air mata dah kering...sume nih angkara finaz!! ebo join lepak ari nih!!! wut a day..hepi sangat!!! plan holiday pon bermula...JB, perhentian, taman negara pahang dan mengakhiri hujung tahun 2009 ialah LANGKAWI!!!!!

No comments:

Post a Comment

jangan komen kalu tak paham!