Friday, February 19, 2010

Share

bukan share holder ataupon pemegang saham, samakan? bukan nya kaya kalu nak bersaham sane sini..ala, orang biasa2 aje!

kadang2, kawan yang kita sangka bersetetek sampai mati rupa2 nya buat tetek kat Thailand, bodoh kan ayat tuh?! ah2, mmg la bodos sebab tak 4 tingkat...

banyak juga benda yang aku tak cerita sebab aku rasa makin banyak aku cerita, makin banyak la kata2 belakang pasal aku...yang xpernah baca pon boleh jadi pembaca setia sebab nak korek salah aku..manusia mmg macam tuh, kalu benda buruk sampai orang dah kene seksa dalam kubur pon dorang akan bercakap, tapi bila bab baik je sume orang buat benda tuh xda dan tak pernah wujud...

yerla, memang berkawan biar beribu and berkasih biar satu, tapi apa jadi kawan seribu tuh sebenarnya bukan kawan? musuh dalam selimut ker, dalam kelambu ker, dalam sepender ker...jawab?! susah nak cakap kalu kita pernah lalui semu benda nih, sedih sangat..tak kesah la lepak pak li bawak beg Chanel..yang penting bukan lalang!

sedih tuh lama2 akan hilang, kat belakang bila dengar je mesti gelak sampai nak putus urat tekak, aku tak pedulik orang nak kesah ke orang xnak kesah ke tapi aku kesah! aku dah benci nak berkawan sekarang, baik aku dok umah, besarkan anak2 aku, bg susu or wut so ever...kalu orang tanya, knp off fon? aku akan jawab sajer..lagik, knp tak keluar hujung mingu? aku akan jawab juga sajer...apa lagi aku nak jawab selain jawapan2 yang telinga biasa dengar? xkan nak jawab..ala, bateri fon habis, rumah tak bayar bil api, gaji tak masuk lagi...macam tuh? dari A sampai la Z..tak penting!

walaupon aku pernah cakap, kalu lah aku dapat keluar dari KL or Malaysia jadi aku boleh lupakan segala kuman dalam otak nih tapi aku still berharap yang cerita2 hitam tu terpadam...orang cakap memang senang, ala..xpayah nak ingat la benda bodoh tuh...tapi orang yang menghadapi benda tu nak bg jawapan apa?! ok jer??? kalu berhadapan dengan Bill Gates ker or papa Trump xper jugak sebab otak dorang bijak...kalu dapat si benak? jawab?!

dulu memang best, bangun tido je kat rumah sewa klang mesti dengar lagu kekasih gelapku, kene sepak sebab tak sembahyang subuh dengan hozmate, kene pulau sebab ada tag line 'budak kl sombong'....bila lagik dapat dengar?!

sibuk la nak cari kerja sane sini tapi satu pon tak dapat2 lagik...bila la nak hidup senang bukan kaya! usaha memang la usaha tapi lobang nye kat mane? tak kan kawan2 dah keje kat menara seratus tingkat dan aku still nak keje kat 'bangunan' yang xde bumbung dan setengah tingkat pon belum tentu ada..takkan nak bangun tido hari2 pukul 3 or 4, makan, online, tengok movie, mengumpat dengan ibu, gadoh dengan gemok, pastuh penutup nya main la dengan anak2 jiran sebab xde adik kecik...boring kan?!

azam macam taik, nak ubah hidup la 2010 nih tapi 1 benda pon xde, nak kata tak cukup doa, memang pon tapi siapa manusia nak menilai pahala orang laen? entah2, hati tuh dah berkarat macam besi mana kita tau kan?

asal bosan je lepak, asal lepak je bahan orang, asal bahan orang je mesti terselit carotan2 maut, asal ada carotan je mesti sentap, asal sentap je mesti komplot, asal komplot jer mesti mesti gaduh...hadoi!!! Facebook...ala, dah biasa dah medan mengumpat tuh!

balik dari Kelantan je, duit dah habis, dok umah, kawan ajak keluar pon mengelak, walapon xde duit still nak g club ( hahahaha), maka tajuk rancangan temu buat kita ialah...JUNIOR VS SENIOR!! nampak orang yg dikenali macam nak mengelak tapi dah kantoi kan, so tadah je la muka..

apa2 pon aku sangat merindui ENCIK AZROL SHAH...lecturer terbaek dari ladang!!!

No comments:

Post a Comment

jangan komen kalu tak paham!