Tuesday, April 24, 2012

Sekali lagi.. Kawan

Secara jujur dan terus terangnya aku bukanlah manusia yang suka berkawan, berpelesran macam kucing miang semata-mata nak tambah kawan.. nak2 lagi super duper malapetaka bila kita cedok kawan orang lain lepas tu keluar senyap-senyap sampai jadi bestfren... klimaks cerita bila dorang dah kawan baik lepas ko pulak yang adu domba sebagai parasit! kelakar kan? Pada aku, satu kelebihan bila kita berkawan dan mereka di anggap sebagai abang dan kakak. Sebab tu aku tak suka berkawan dengan budak yang sebaya dengan aku. Nak label aku memilih? memang aku memilih dengan siapa aku nak lepak dan yang paling penting untuk share tentang hidup aku.. Padah bila berkawan, asal gado je maki hamun cerita pekong datuk nenek beromen masa zaman jepun semua keluar. Tak salah buat benda sebab dah memang adat tapi jadi kelakar bila kita racun kawa kawan kawan kawan lain untk turut sama benci. Risiko bila berkawan? Biasalah bila kene tegur, kene sekolah sikit dah sentap.. nak-nak masa tu tak kene dengan cuaca dan keadaan. Tengah-tengah ribut taufan ko sibuk nak tarbiah. malapetaka ke idok? Bila berkawan dan menjadi rapat mesti la cerita dalam kain kau semua kawan-kawan kene tau, tapi bila dah kantoi menyalak macam anjing?! EH! ke memang anjing? sorry la aku tak takut nak label kau macam tu sebab benda tu memang hakikat... Aku tak fed up pun nak berkawan sebab aku tau bila sakit besok kawan-kawan jugak la yang datang ziarah, bila mati besok kawan-kawan jugak la yang sedekah fatihah... Aku tak pernah penat nak jaga hati kawan, gurau-gurau lancau tu biasalah... takde siapa yang tahan dengan mulut aku selain kawan-kawan aku..

No comments:

Post a Comment

jangan komen kalu tak paham!