Tuesday, April 10, 2012

JOM?

Setahun tanya diri sendiri dosa apa yang aku buat sampai kene duga macam tu.. Tapi doa tak putus-putus. Terkinja-kinja kat club, buat benda-benda tak elok tapi aku tak pernah lupa yang SATU. Sudah pun berdoa, senang pun berdoa.

Tahun 2012 seolah-olah membawa tuah pada aku. Bukan takbur tapi Allah maha adil. Siapa tak percaya aku nasihatkan pergi berjemaah kat depan patung gajah.

Naik turun hidup tu biasa. Kadang-kadang orang sanjung, kadang-kadang kene tindas. Nak menangis nanti dilabel pondan jadi pasrah. Nangis sorok-sorok lagi mungkin boleh mengembalikan maruah.

Manusia ada perangai. Kalau datang nisbah bebal maka bebal la kau sepanjang-panjang cerita. Tugas sebagai wartawan takde la mencabar sangat tapi kalau dah masa DEADLINE boleh kering air mani aku tahan neves. Yela kalau tak siap story nanti mulalah orang jeling hujung mata.

Takpe, aku bertahan demi mempertahankan maruah kaum hawa. EH! hahahahaha

Nampaknya jadi wartawan mencabar sangat dengan multi-task yang aku rasa sebeban gunung Fiji atas kepala ni. Keputusan yang di ambil untuk menjadi seorang PR setelah hampir setahun meninggalkan dunia propa2 ni moga-moga membuahkan hasil dan di murahkan rezeki.

Sabar okay? aku buat event aku promote kat blog nanti... eyh korang rajin tak? jom la follow kat twitter? FB tu medan pelacuran aku je.. hahahahahahahha

No comments:

Post a Comment

jangan komen kalu tak paham!